dimarts, d’agost 01, 2006

LCV2 - Badalona, 29/7/2006

Ja que tenim aquí un blog per explicar les nostres vivències magiqueres, l’aprofitaré per escriure un report del torneig de Badalona del dia 29/7/2006, de la Lliga Catalana de Vintage. El resultat no va ser per tirar coets (12 puntacos), però la baralla promet molt i cada cop que la jugo m’agrada més…

En fi, el cas és que després d’estampar-me dues vegades de les quatre que he intentat jugar combo aquest any (6 punts a febrer amb Grim Long i 6 punts a abril amb Horden Tendrils; sí, la mateixa que l’Óscar Basart ha portat tres vegades consecutives al Top 8), vaig decidir tornar a una baralla més senzilla i amb la que ja havia jugat l’any passat amb més èxit: Welder Mask. Amb aquest engendre havia fet Top 9 a Bilbao a març, i a Ripoll em va donar 15 puntets que haguéssin pogut ser més amb una mica de sort…

El llistat que vaig portar a Badalona, després de donar-li mil voltes, va ser aquest:

Maindeck
2 Barbarian Ring
3 Bazaar of Baghdad
4 Mishra’s Workshop
4 Mountain
1 Strip Mine
1 Tolarian Academy
4 Wasteland

4 Goblin Welder
4 Phyrexian Dreadnought

1 Black Lotus
4 Chalice of the Void
3 Crucible of Worlds
3 Granite Shard (*** PREMI A LA CARTA FRIKI DEL DECK ***)
4 Illusionary Mask
1 Mana Crypt
1 Mana Vault
1 Memory Jar
1 Mox Emerald
1 Mox Pearl
1 Mox Jet
1 Mox Ruby
1 Mox Sapphire
4 Smokestack
1 Sol Ring
4 Sphere of Resistance
1 Trinisphere

Sideboard
4 Juggernaut
2 Masticore
2 Triskelion
4 Jester’s Cap
3 Shattering Spree

El dia que faci alguna cosa decent amb aquest deck (insertar riure sardònic aquí), igual explico a la posteritat les eleccions de les cartes. O igual no. Vés a saber. En tot cas, la idea és bastant òbvia: És una Welder MUD amb els Phyrexian Dreadnoughts i les Illusionary Masks. Les Masks, a part de permetre jugar els animals 12/12, són fantàstiques per colar Welders pagant 1, independentment dels Chalices a 1, les Spheres of Resistance, o de si tens o no tens manà vermell per jugar-los. Els Bazaars són un motor de robar cutre salsitxero, però tenen sinèrgia (quines ganes tenia d’usar aquest palabro) amb els Crucibles i els Welders. Els Granite Shards són la tech personal del deck, i estaven principalment per matar els Welders de l’oponent, ja que a aquest deck, si li colen un Welder, l’envien al Carrefour fàcil fàcil… I a part d’això, el sideboard porta 8 criatures per intentar aguantar a Fish (contra qui tenia previst treure’m el combo), i 4 Jester’s per que Combo no combi.

En tot cas, centrant-nos en el torneig, després de saludar a la penya de sempre, fer el típic repartiment de cartes (els Drains pel Luque, N cartes vermelles per la Sara, la seva nòvia, i un parell d’Ensnaring Bridges pel Fermí Juzám) i xerrar una mica, surten els pairings i comença el ball:

* Ronda 1, contra Sara López amb Burn. Un d’aquests pairings que se suposa que s’han de guanyar, cosa que no mola, ja que si perds els colegues se’n foten per sempre més (recordem el cèlebre “Vostè té molt bones cartes, senyor”, i això que aquella ronda la vaig guanyar, amb aquest deck per cert). Però no divaguem més:
- Partida 1: Comença ella, “Montaña, Chain Lightning a la cara, vas”. El meu deck s’envalentona i surto de Mountain, Crypt, Mask, bitxajo, vas. Ella no fa res en el seu torn, i jo segueixo el festival amb Mountain, Chalice a 1, Esfera, pego de 12, vas. La partida dura un torn més, el seu total de vides fa 20-8-0 i estic 1-0.
- Partida 2: Comença ella, un altre cop de Mountain, Chain Lightning. Jo tinc Mask i Naught a la mà, però no podré jugar la Mask fins al torn 2. Però en el seu torn 2 ella fa “Montaña, Null Rod, vas”. Ouch. Però el meu deck es comporta, i puc anar jugant Chalice a 1, Smokestack, Chalice a 2 i Esfera, de forma que no pot jugar res i es veu obligada en 2 ó 3 torns a sacrificar el Null Rod. Immediatament jo sacrifico el Chalice a 2, jugo Mask, 2 Dreadnoughts i al següent torn pego de 24. 2-0, 1-0, 3 punts. Tot plegat ha durat uns 10 minuts, o sigui que tinc temps de fer la primera cerveseta del dia per passar l’estona.

* Ronda 2, contra Didac Bofill amb MUD Domination. Amb el Didac sempre que hem jugat hi ha hagut molt bon rotllo, i a part, tinc bastanta confiança, crec que el pairing m’és lleugerament favorable…
- Partida 1: …però després de sortir jo amb Workshop, Esfera, ell fa terra, Mox; al meu segon torn li baixo Chalice de 1 (no em pregunteu per què, igual em feia por el seu Sol Ring) i ell pot baixar el Metalworker. En fi, li baixo una Sphere of Resistance i ell, al seu torn, activa el Worker, m’ensenya N artefactes (on N>=3) i em comba pim pam. 0-1.
- Partida 2: Torno a sortir jo. Bàsicament ell juga un Triskelion i em va agredint, fins que jo en trobo un altre, i després d’intercanviar un parell de viatges es queden mirant malament l’un a l’altre, fins que arriba l’amic Dreadnought i d’una carícia (el Didac estava a 12) fa el 1-1.
- Partida 3: Agh! No la recordo :P Només sé que em va estar atacant amb una Masti, que jo no vaig trobar res amb els Bazaars, i que segurament si hagués jugat bé hagués conseguit, com a mínim, aguantar una mica més, recuperant un Crucible del cementiri, portant una Barbarian Ring i fent alguna pirula (ah, sí, i que vaig perdre). 1-2, 1-1, 3 punts.

* Ronda 3, contra Abraham “Sagrao” Ureña amb La Baraja Que Si Me Matan La Vieja gana, aka Rector Tendrils!!
- Partida 1: Començo jo, i directament li baixo Chalice de 1. S’estanca absolutament, i la meva baralla escull just aquell moment per arrugar-se i no ensenyar-me res de res, a part de 2 Welders amb els que vaig picant… fins que jugo una Smokestack, li poso un soot counter i ell baixa una Vieja. Uh oh. Sacrifico la Smokestack immediatament, i em quedo pensant: “I ara com coll*ns guanyo jo?? O trobo una Mask i DOS Dreadnoughts i pego de 24 en un torn, o ja puc plegar”… Entre tant, ell va atacant amb la Vieja, que no cal dir que entra fins la cuina, i jo m’hi vaig tornant amb els dos Welders, fins que ell veu que la cosa no és negoci, per que ell va picant d’un en un i jo de dos en dos… deixa d’atacar (òbviament jo també), i llavors robo la meva super-secret tech, el Granite Shard, i se’m fa la llum. El rebaixo de 8 a 6 en 2 torns, fins que veient que la partida se li escapa, sacrifica la Vieja amb una Cabal Therapy que s’havia descartat, posa la Bargain, roba 2, i quan paga per posar-se a tres vides li peto una Fetch, ell en resposta la sacrifica i es queda a 2, i jo en resposta activo la Barbarian i guanyo. 1-0.
- Partida 2: Comença ell, em fa Cabal Therapy (no recordo a què), i li canvia la cara quan veu la meva mà: Workshop, Mountain, Mask, Dreadnought, Jester’s Cap (heh heh) i 2 cartes més. Al meu torn robo Mox i jugo la Jester’s. Ell pensa durant infinita estona, fa Mystical a Ancestral al seu manteniment, no fa res més decent, em dóna torn i jo activo la Jester’s i li retiro 2 Tendrils i una Form of the Dragon. Ell segueix jugant i passen més coses, però la partida s’ha acabat allà per que s’ha quedat sense win conditions. Al final s’agobia i concedeix (i no vull conyes sobre aquest tema de l’Ureña i concedir!!). 2-0, 2-1, 6 punts.

* Ronda 4, contra Oscar Hernández amb Welder Mask. Vale, el mirror. Grandíssim.
- Partida 1: Pel (poc) que tinc apuntat dedueixo que no vaig fer gran cosa. Si no recordo malament, em va matar jugant el Karn i agredint-me amb N-mil artefactes. 0-1.
- Partida 2: Un festival (per part d’ell). En el seu primer torn juga Mountain, Mox, Mox, de forma que a final del meu segon torn em fa Rack & Ruin a Smokestack i Granite Shard; després em mata un Welder amb la Lava Dart, juga Triskelion, m’estanco, robo els dos Triskelion i em quedo clavat amb 5 de manà, ell roba Karn i m’envia cap a Cuenca en un plis plas. 0-2, 2-2, 6 punts, i un altre torneig a fer punyetes.

Anem a dinar a un random kebab del barri, jo tope deprimit, fem unes cerveses, l’Edu-78 i jo fem un anís d’emergència a la barra del bar del local (gran idea això de les barres als locals, hauria de ser obligatori, què cony) i surten les rondes de la tarda:

* Ronda 5, contra Angel Gorriana aka Norman, amb U/B Mask!! Amb en Norman, ja erem cinc que jugavem Masks aquest torneig. Impressionant…
- Partida 1: Començo jo, i de primer torn li baixo Smokestack, seguida per 3 Welders i un Chalice a 1. De seguida em concedeix. 1-0.
- Partida 2: De primer torn li baixo Workshop, Mox, Mox, Mask, Bitxo, Bitxo, i Chalice a 0. La seva vida fa 20-0. Robar així dona gust. 2-0, 3-2, 9 punts.

* Ronda 6, contra Miguel Ángel Yusta, amb 5 Color Stacks. Aquest noi és un dels maños que van venir amb el Shivan. Bon tio (el xaval aquest, no el Shivan; bé, el Shivan també), dels que reneguen molt durant la partida, però de bon rotllet.
- Partida 1: Començo jo. Només tinc apuntades les vides: R: 20, 19; MA: 20, 8, 0. Crec que va ser ràpida. Aquesta baralla, si roba bé és fulminant. M’agrada :)
- Partida 2: Mare de Yawgmoth, quin patiment aquesta partida! Li vaig haver d’anar rascant punt a punt amb un Granite Shard, em va fer Swords a un Welder que estava dominant bastant la taula, em va fer un Balance quan ell no tenia bitxos en taula i jo tenia ja dos Dreadnoughts (al menys es va haver de descartar la mà sencera), vaig fer topdecking a Welder, vem suar, vem renegar, ens vem insultar (reitero, de bon rotllo)… però al final li vaig guanyar: El tercer Dreadnought va sortir rapidet i es va menjar les 10 vides que li quedaven al maño. 2-0, 4-2, 12 punts.

* Ronda 7, contra Carles Miñón amb Control Slaver… just després de comentar la seva secret tech contra Dreadnoughts, va i ens toca jugar la darrera ronda. La seva tech no la vaig veure, ni falta que li va fer:
- Partida 1: El que recordo d’aquesta partida és que em vaig atascar bastant, que ell va jugar una Memory Jar, i que d’allà li van sortir un Welder i un Mindslaver que, amb el Pentavus que tenia en joc, feia impossible que li pogués guanyar. O sigui, que millor concedir abans de fer alguna altra rogerada que passés als llibres. 0-1.
- Partida 2: Ell va jugar un Triskelion ràpid, i jo tenia dos Shattering Sprees amb exactament 0 de manà vermell en taula. Em va atacar 5 vegades i cap a casa. 0-2, 4-3, 12 punts.

I aquí es va acabar el torneig, que m’ha servit per veure unes quantes modificacions que li he de fer a la baralla, i per sumar uns puntets més per la LCV, que vindràn de película per que hi ha molt, però molt, nivell… a veure si a l’agost som poquets i puc agafar una mica de coixí (ho sé, sóc mala persona).

Després d’això, el típic: veure una estona els del Top 8 (sobre tot els 2 Oscars, Hernández i Basart, que portaven dues baralles que m’encanten però que van caure en primera ronda), fer un vodka amb llimona amb el Camarada Secretari General Wette, després una cazalla, veure al Harvestmath obrir mil milions de sobres de premi per haver guanyat el premi sense pack i fer Top 8, i cap a casa…

Props:
- La baralla quan tira. Acollonant això de pegar de 24 al segon torn.
- La penya, com sempre. Molt bon rotllo i tal.
- La barra del local. Definitivament hauria de ser obligatori. I posar barra lliure d’anís de 15.00 a 16.00 tampoc estaria malament.
- L’organització, perfecta. Molt bé l’Alfredo de la Màquina del Temps.
- La jugada d’en Jaume Bonet a la tercera ronda contra Jordi Monrabà: 3ª partida, darrer torn, Bonet fa topdeck a Regrowth, juga Regrowth, agafa Wheel of Fortune, juga Wheel of Fortune, i tot això amb Monrabà amb 6 cartes a la llibreria. Impagable la cara del Bonet al sortir al passadís.
- La jugada d’en Oscar Basart al Top 8 contra Oliver Satizábal: Oliver combant, pim pam, Yawgmoth’s, 9 spells, 10 spells, Tendrils en mà, es goloseja, es fa un Ancestral, i en resposta Basart li fa Brain Freeze de 33 cartes… el Sati es va salvar fent FoW al seu propi Ancestral i va guanyar la partida. Tot plegat va ser grandíssim!

Slops:
- La baralla quan no tira. Pot arribar a ser frustrant. És molt difícil remuntar una partida.
- La calor. Haurien de banejar els mesos de juliol i agost.
- Em preparo el sideboard contra Fish i no en veig ni una :P En fi, això de fet és un Prop i no un Slop, heh heh…
- Alguna decissió arbitral discutible. Però en fi, tots som humans i els àrbitres fan el que poden. No offense intended.

OK, propera parada, el torneig de l’Arboç. Prepareu-vos per veure els 12/12 en acció un altre cop.

Salut!